Now He Sings, Now He Sobs

「Now He Sings, Now He Sobs」は、ジャズピアニストのチック・コリア(Chick Corea)によるアルバムで、彼の初期のキャリアの中でも特に重要で影響力のある作品です。1968年に録音されたこのアルバムは、ピアノトリオ形式の革新を象徴し、モダンジャズにおける即興演奏の自由さと深みを探求した傑作です。

アルバム全体が、即興演奏と複雑なリズム、ハーモニーの探求に焦点を当てており、特にポストバップの文脈において重要な作品です。ピアノ、ベース、ドラムスのトリオが、各々の楽器の役割を超えて相互に影響し合うインタラクションが強調されています。ミロスラフ・ヴィトウス(Miroslav Vitous)のべースとロイ・ヘインズ(Roy Haynes)のドラムスは、コリアのピアノを支えるだけでなく、独自の存在感を持っています。彼らは単なるリズムセクションではなく、トリオ全体が一体となって即興演奏を繰り広げるインタラクティブな関係を築いています。ヴィトウスはベースラインを自由に動かし、ヘインズはリズムに柔軟性と創造性を加えています。

「Now He Sings, Now He Sobs」は、チック・コリアのキャリアの中でも特に重要な作品であり、ジャズにおけるピアノトリオの表現の可能性を広げたアルバムです。即興演奏、ハーモニー、リズムの自由な探求がなされ、コリアの革新性と演奏力が存分に発揮されています。

“Now He Sings, Now He Sobs” is an album by jazz pianist Chick Corea and one of the most important and influential works of his early career. Recorded in 1968, it represents an innovation in the piano trio form and is a masterpiece that explores the freedom and depth of improvisation in modern jazz.

The whole album focuses on improvisation and the exploration of complex rhythms and harmonies, making it an important work especially in the context of post-bop. The interaction between the piano, bass and drums trio is emphasized, where they influence each other beyond the roles of each instrument. Miroslav Vitous on bass and Roy Haynes on drums not only support Corea’s piano but also have their own presence. They are not just a rhythm section, but an interactive relationship where the whole trio improvises together as one. Vitous moves the bass line freely, while Haynes adds flexibility and creativity to the rhythm.

“Now He Sings, Now He Sobs” is one of the most important works in Chick Corea’s career, and an album that expanded the expressive possibilities of the jazz piano trio. With its free exploration of improvisation, harmony and rhythm, it fully demonstrates Corea’s innovation and performing ability.

よかったらシェアしてね!
  • URLをコピーしました!
  • URLをコピーしました!

この記事を書いた人

コメント

コメントする

目次